duminică, 8 septembrie 2013

Salata icre preparate cu pasta de amaranth si chia

Astazi, m-am hotarat sa fac o salata de icre hering si fiind prea sarate icrele din comert pentru a atenua gustul adaug cateva de linguri cu seminte de mei fierte si le amestec in compozitia finala a salatei de icre, dar nemaiavand mei m-am hotarat sa incerc semintele de amaranth si chia care se mai gaseau prin bucataria mea. In foto apare fiertura obtinuta.
Amaranthul este o pseudocereala folosita si la noi in alimentatia omului de foarte putin timp, atat ca seminte cat si ca “salata”, frunzele.  Amaranthul cumparat de mine este din India si reprezinta o alternativa mai sanatoasa la cerealele obisnuite, atat datorita continutului mare de proteine 14,50g/100g, (semintele de chia avand 21g/100g de proteina), glucide ,lipide, minerale, fibre cat si datorita lipsei glutenului.
Proteina acestor pseudocereale are o calitate inalta iar printre beneficii se mai numara scaderea colesterolului,  a tensiunei arteriale, ea prezinta si proprietati antioxidante.
Dupa ce am descoperit beneficiile semintelor de quinoa (o alta pseudocereala) am incercat si amaranthul si chia, mai versatile si mult mai interesante din punct de vedere al produsului finit. In urma inmuierii (de preferat 24 de ore) si fierberii (1 parte seminte la 3 parti apa) timp de 20 de minute, am obtinut un fel de budinca gelatinoasa. Cand mesteci se simt boabele precum niste icre, dar cu o textura placuta.
Astept cu nerabdare ca copii sa se trezeasca ei fiind degustatorii sefi sa isi spuna parerea despre acest preparat. .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu