vineri, 23 august 2013

Deodorant natural facut in casa cu piatra de Alaun

Vai, vai ce  pacat din greseala a cazut piatra mea de Alaun (deodorant natural) de pe raftul de la baie si inevitabil s-a spart :). Enervata bineinteles am inceput sa adun bucatile cu gandul de a le folosi la ciupiturile cauzate de tantari la copii iar cele pe cele mici sa le arunc, dar am rezistat tentatiei si le-am pus intr-un borcan pentru a le folosi candva in viitor pentru a-mi prepara un deodorant  dupa niste retete vechi gasite intr-un carnetel cu retete, scris in adolescenta peste care am dat de curand .

Asadar am pisat zilele trecute partile de piatra de alaun in mojar si am obtinut 3 linguri de praf de alaun peste care am adaugat 2 linguri de amidon din porumb, mai avem nevoie de 5 linguri de unt vegetal de cacao sau shea, de 20 picaturi de ulei esential si 20 picaturi de vitamina E lichida adica 4 pastilute gumate luate de la farmacie care se sparg si lichidul care se scurge din ele se pune in compozitie.
Aveam in casa toate ingredientele asa ca m-am apucat de treaba, toata operatiunea a durat 15 minute. Am pus la topit 4 linguri unt de cacao si 1 lingura unt de shea, am adaugat si o lingurita de ulei de argan pe care eu il iubesc,  am incorporat praful de alaun si amidonul treptat pentru a nu forma cocoloase apoi cand compozitia era inca calduta am adaugat vitamina E si uleiul esential de lemongrass, am spalat si dezinfectat un vechi recipient de la un deodorant stik si am turnat compozitia care era vascoasa in recipientul pentru deodorant si restul compozitiei intr-o cutiuta pe care apoi le-am depozitat in frigider pentru 5 minute pentru a se intari.
Deja folosesc de 3 zile acest deodorant  si sunt foarte multumita de el, in paralel  folosesc si piatra de alaun ca si deodorant care a devenit de neinlocuit impotriva iritatiilor de dupa epilat si impotriva mancarimi provocate de ciupiturile insectelor..
Zilele urmatoare o sa incerc un deodorant cu bicarbonat de sodiu pe care as vrea sa il fac cat mai lichid deoarece am un recipient cu rola pe care doresc sa il refolosec.
Voi folositi astfel de deodorante?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu